Remembering Sheena

Stop Animal Abuse in Malaysia.

Tuesday, September 11, 2007

Letter To Selayang Municipal Council From A True Malaysian Heart


The letter below was sent to Selayang Municipal Council, the Press and RSC too from Manivannan Manickam. RSC would also like to express that at the Pet-n-You event at Central Park, Bandar Utama, many Malays came with their dogs and played with other people's dogs. They expressed anger over the Selayang dog issue too and confided that they themselves have been persecuted for showing kindness to dogs.

Photo on the right is a Malay girl talking to her own dog. Her family adopted the stray dog from a kind-hearted lady who rescues and feeds strays. There is no religion that preaches hatred for animals. Only Man who manipulates religion for his own self interest. I leave you with this letter below.

Salam Sejahtera,

Amat mengecewakan dan menjijikkan dengan tindakan pihak anda ini. Pertandingan seperti ini tidak menunjukkan sikap Malaysia yang selalu dilaung-laungkan oleh Perdana Menteri yang kita hormati iaitu masyrakat malaysia adalah masyarakat penyayang dan berperikemanusian.

Ataupun sikap ini hanyalah untuk manusia sejagat sahaja? Bolehkah pihak anda nyatakan apakah rasional yang terdapat di dalam menganjurkan pertandingan seperti ini. Apakah dosa haiwan-haiwan ini? Mengapakah mereka perlu dilayan sekejam ini? Adakah ini kerana ia adalah hanya anjing? Ia juga adalah ciptaan TUHAN dan saya ingin menyatakan yang hanya DIA berhak atas nyawa yang dicipyaNYA.

Dan apa yang amat mengecewakan dan mendukacitakan adalah message yang diberikan oleh seorang adun yang berwibawa. Beginikah cara kita menyelesaikan sesuatu masalah yang kita hadapi?

"Anyone who wishes to rear the dogs are welcome to pick them up, otherwise we would dispose of them through the council’s own methods,” said the State Assemblyman of Rawang, Tang See Hang,"

Dalam alamat email anda sendiri ada menyatakan "selayangmesra", dan saya tidak dapat lihat apakah mesranya ynag terdapat dalam pertandingan sebegini.

Sebagai seorang rakyat Malaysia, saya menyeru dan merayu pihak anda agar membatalkan/menghentikan sahaja pertandingan yang tidak berperikemanusiaan ini kerana ia bukan sahaja menunjukkan rakyat Malaysia seperti manusia kejam malahan ia memburukkan lagi reputasi negara di mata dunia.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home